PORT OF LOS ANGELES / PORT OF LONG BEACH

English

Hjem >  Rejser >  USA >  Californien >  Port of Los Angeles / Port of Long Beach

Queen Mary

Oceanlineren Queen Mary blev søsat i 1936 og sejlede for Cunard White Star Line mellem New York og Southhampton indtil 1967. Siden har den fungeret som restaurant og hotel Port of Long Beach, og er et spændende sted at tilbringe et par timer. Parkering kan være lidt dyrt, men hvis man spiser i en af restauranterne, får man rabat på parkering.

Du kan finde mere information på http://www.queenmary.com/.

Queen Mary

Queen Mary (157 kb)
Queen Mary

Queen Mary (245 kb)
Queen Mary

Queen Mary (193 kb)
Queen Mary

Queen Mary (200 kb)
Queen Mary

Queen Mary (132 kb)
Queen Mary

Queen Mary (97 kb)
Queen Mary

Queen Mary (169 kb)
Queen Mary

Queen Mary (169 kb)

Containerport Port of Los Angeles & Port of Long Beach

Los Angeles området har to store containerhavne: Port of Los Angeles og Port of Long Beach. De to havne ligger side om side og hører til blandt de travleste i verden, især hvis de betrages som en samlet havn. Tilsammen har de en trafik på ca. 15.7 million TEU (Twenty-foot Equivalent Unit), dette gør de to havne til nr. 5 på ranglisten, når de betragtes som en havn. Mere information på http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_world's_busiest_container_ports. Port of Los Angeles

Port of Los Angeles set fra San Pedro (224 kb)
Port of Los Angeles

Port of Los Angeles set fra San Pedro (179 kb)
Et Mærsk skib sejler ud af Port of Los Angeles

Et Mærsk skib sejler ud af Port of Los Angeles (79 kb)
Port of Los Angeles, Maersk terminalen med kraner i den karakteristiske lyseblå farve

Port of Los Angeles, Maersk terminalen med kraner i den karakteristiske lyseblå farve (214 kb)
APL terminalen med APL Singapore og APL Holland

APL terminalen med APL Singapore og APL Holland (199 kb)
Maersk terminalen til venstre og APL terminalen til højre

Maersk terminalen til venstre og APL terminalen til højre (110 kb)
Maersk Kyrenia

Maersk Kyrenia (225 kb)

Opdateret 29.01.2012 / copyright Finn Møller
This page is HTML 4.0 Transitional