REJSER / USA 2006

Hjem >  Rejser >  USA > USA 2006 - kort

Vores rute

Onsdag 29.03.2006 København - Paris CDG - Miami - Miami Beach

Stod op 4:30 - for et B-menneske som mig er det frygteligt tidligt. Fik morgenmad og tog en taxi til lufthavnen, hvor vi tjekkede ind kl. 6. Kl. 7:50 lettede vi med Air France, første destination var Paris Charles De Gaulle. I Charles De Gaulle skulle vi skifte til et fly til Miami, dette indebar bl.a. at vi skulle skifte terminal. Vi blev hurtigt enige om, at Charles De Gaulle er en meget rodet og forvirrende lufthavn. Nå, men trods al forvirring og kaos kom vi vel afsted mod Miami kl. 11:30, og efter en lang flyvetur landede vi i Miami kl. 13:47 lokal tid. Efter den sædvanlige tur gennem immigration og told tog vi en taxi til Clay Hotel i Miami Beach, som vi havde booket på forhånd.

Efter at have fået værelset og lige lagt et par minutter, gik vi ned til stranden og badede lidt. Luften var ca. 25 grader, det var noget varmere end de marts-temperaturer, vi havde forladt nogle timer tidligere. Bagefter gik vi lidt rundt, men nu kunne vi godt mærke den lange flyvetur, og at vi havde været tidligt oppe, så kl. 18 gik vi op for lige at hvile lidt, inden vi skulle ud for at få lidt at spise....

Torsdag 30.03.2006 Miami Beach

Ved 3-tiden om natten vågnede vi, vi kom aldrig ud at spise. Men nu var vi friske, så efter et bad gik vi ud i byen og fandt et sted, der serverede morgenmad. De fleste andre gæster var på vej hjem fra byens natteliv, mens vi lige var vågnet, det var lidt af et antiklimaks - men sådan er det jo med jetlag. Efter morgenmad gik vi ned til stranden, det passede lige med, at solen var ved at stå op, så på en stort set mennesketom strand oplevede vi en flot solopgang.

Senere på morgenen tog vi ind til selve Miami, hvor vi gik rundt og shoppede lidt. Først på eftermiddagen tog vi tilbage til Miami Beach og gik på stranden - vi ville gerne have badet, men der var badeforbud. Efter et stykke tid på stranden gik vi lidt rundt, inden vi gik tilbage til vores hotel....

Fredag 31.03.2006 Miami Beach

- og så gjorde vi det igen, faldt i søvn og vågnede midt om natten, denne dog først kl. 5:30, så vi var ved at få noget af jetlaggen ud af kroppen. En tur til stranden, se solopgang, og så fik vi morgenmad.

Om formiddagen gik vi lidt rundt, inden vi tjekkede ud ved 11-tiden og deponerede vores bagage på hotellet. Kl. 14 tog vi en taxi til havnen i Miami, de næste dage skulle vi nemlig på cruise.

Vel ankommen til havnen hos Royal Caribbean, som vi skulle sejle med, tjekkede vi ind, det gik altsammen ganske hurtigt og effektivt, og snart var vi oppe i vores kahyt.