NORGE 2002

English

Hjem >  Rejser >  Norge >  Norge 2002 >  Fra Bergen til Sognefjorden Undersider Norge 2002:
Fra Oslo til Bergen
Bergen
> Fra Bergen til Sognefjorden
Sognefjellet
Valdres
Kort

Fra Bergen til Sognefjorden

Om søndagen forlod vi Bergen, og på vej ud af Bergen så vi museet "Gamle Bergen", der viser, hvordan Bergen så ud i gamle dage.

Herefter fortsatte vi via Voss til Stalheim ved Nærøy-dalen. Fra Stalheim er der en flot udsigt over Nærøy-dalen.

Stalheim

Stalheim (107 kb)

Fra Stalheim er der en meget stejl nedkørsel - 18%
Gudvangen

Gudvangen med krydstogtskib (85 kb)
Turen fortsatte ned gennem Nærøy-dalen, hvor vi i den lille by ved Nærøy-fjorden så et krydstogtskib. Herefter fortsatte turen videre via Flåm og Aurland. I Aurland tog vi fjeldvejen til Lærdalsøyri. Aurlandsfjorden

Udsigt over Aurlandsfjorden fra bjergvejen mellem Aurland og Lærdalsøyri (22 kb)
Aurlandsfjorden

Udsigt over Aurlandsfjorden (82 kb)
Kvammadalen

Kvammadalen mellem Aurland og Lærdalsøyri - helt øde - højden er 1200 - 1300 m.o.h. (88 kb)
Borgund stavkirke

Borgund stavkirke (94 kb)
Vi nåede Borgund stavkirke lidt i 8 om aftenen - i følge vores guidebog skulle den være åben helt til 20, men den var forlængst lukket da vi kom - men et billede fik vi da. Borgund stavkirke er den kendeste stavkirke og på UNESCO's liste over bevaringsværdige bygningsværker. Efter denne lidt skuffende oplevelse fortsatte vi over Sognefjorden med færge, og fandt efter nogle få kilometer en god campingplads med hytter lige ned til Sognefjorden. Sognefjorden

På vej over Sognefjorden med færge (32 kb)