LEIPZIG OG GROßKORBETHA MARTS 2011

Dansk (valgt) English

Hjem >  Tog >  Railfanning ture >  Leipzig og Großkorbetha marts 2011
Introduktion:

En 5 dages tur til Leipzig, primært en "almindelig" ferietur, men også med noget railfanning i Leipzig og i Großkorbetha, der ikke ligger så langt væk.

Efter en lang og hård dansk vinter var dejligt at komme til Leipzig i det flotteste forårsvejr med temperaturer på op til 17 grader.

Dette var første gang, jeg skulle railfanne i det tidlige Østtyskland (bortset fra Berlin) - og der var en markant forskel i godstrafikken i forhold til f.eks. Hamburg-området og nord-syd-strækningen langs Rhinen, der er meget præget af container og intermodal trafik, og med BR 145, BR 152 og BR 185 som typisk trækkraft. Omkring Leipzig og Großkorbetha er godstrafikken meget domineret af tankvognstog, mens der er forholdsvis lidt container- og intermodal trafik. Og selv om det primært er moderne lokomotiver, der anvendes, ses dog også en del BR 155 og "Ludmillas".

Du kan se en beskrivelse af de to Rail Hot Spots Leipzig-Thekla og Großkorbetha.

Highlights
- de øvrige billeder er placeret under de respektive lande og evt. litra

DB Schenker 232 635 + DB Schenker 232 693
DB Schenker 232 635 + DB Schenker 232 693 med et kalktog i Leipzig-Thekla, 22.03.2011 (åbner i nyt vindue)

22.03.2011 Vi fløj fra Danmark til Berlin Schönefeld, det var en hurtig og nem flyvetur med Easyjet. Fra Berlin Schönefeld med regionaltog til Berlin Hbf, og herfra videre med IC-tog til Leipzig, hvor vi ankom tidlig eftermiddag.

Efter at have gået rundt i Leipzig i et par timer, besluttede jeg at udnytte det flotte vejr til lidt railfanning, og tog et lokaltog til Leipzig-Thekla, og var her i et par timer. Der var en pæn mængde godstrafik, blandt andet kom der 2 x BR 232 med kalktog, et ståltog fra U.S.Steel i Košice, og et godstog trukket af en tjekkisk serie 372.


Opdateret 30.04.2011 / copyright Finn Møller
This page is HTML 4.0 Transitional